Podle průzkumu portálu Kupi.cz Češi kvůli zajímavé akci obětují 30 minut času navíc. Tuto možnost označilo 42 % respondentů. Maximálně 10 minut času je ochotna obětovat třetina zákazníků a více než půl hodiny cestuje za akcí pětina lidí.

Levnější jogurty táhnou

Nejvíce, a to plné dvě třetiny zákazníků jsou ochotny si zajet do vzdálenějšího obchodu kvůli výhodné ceně mléčných výrobků a másla. Při nákupu masa, ryb a uzenin takto uvažuje 52 % respondentů, u ovoce a zeleniny pak 45 %. „Pouze 9 % zákazníků uvedlo, že je ani sebevýhodnější akce nepřiměje zajet do vzdálenějšího obchodu nebo někam, kde běžně nenakupují,“ komentuje průzkum Martin Kadlčík z Kupi.cz.

Jak daleko jezdíme nakupovat

Doby, kdy se velký nákup pořídil v jedné samoobsluze, která byla v každé vesnici, jsou dávno pryč. Na velký rodinný nákup se vyráží hlavně do supermarketu. Takové cestování zabere většině lidí maximálně půl hodiny, přičemž 38 % respondentů preferuje obchod, který se nachází nejblíže jejich bydliště či zaměstnání a 39 % si raději zajede do supermarketu, který jim více vyhovuje. Pouze 2,5 % respondentů uvedlo, že pro velké nákupy supermarkety nevyhledávají.

Kolik obchodů vzládneme

Kolik obchodů Češi navštíví během obvyklého velkého nákupu? Necelá polovina účastníků průzkumu (45 %) se shodla, že navštíví dva supermarkety, o něco menší skupině, tedy 43 %, stačí jeden. Pouze 12 % kvůli nákupu zamíří do tří a více obchodů. A jak se tam dostanou?  80 % nakupujících vyrazí na velký nákup autem, 9 % volí hromadnou dopravu a 8 % chodí pěšky nebo si na nákup zajede na kole.

Online nákupy nás nebaví

I když nákup přes internet nabízí i jeden z největších tuzemských řetězců, objednávání jsme zatím na chuť nepřišli. Velké nákupy tímto způsobem pořizuje pouze půl procenta respondentů průzkumu.