Stále oblíbenější elektrokolo je na rozdíl od toho klasického vybavené elektromotorem, akumulátorem a také voličem způsobu jízdy. S jeho pomocí si sami určíte, jestli budete šlapat bez motoru, nebo vás naopak „postrčí“ do kopce, popřípadě vám pomůže při brždění ze svahu, kdy se navíc dobíjejí baterie.

Proč smrdět sobě i ostatním s benzínem?

Elektrické kolo dává mnohem více svobody. Když si chcete zasportovat, elektromotor vypnete a po rovince si pěkně vyšlápnete. Když budete vytrvalí, třeba shodíte i pár kil nadváhy. Navíc nikoho neotravujete hlukem a páchnoucími zplodinami. S elektrokolem se dostanete po cyklostezkách i tam, kde by vás při jízdě na motorce čekala mastná pokuta.
Pak je tu ještě jedna velká výhoda, k jeho řízení nepotřebujete řidičák. Budete ovšem muset dodržovat stejně jako každý jiný cyklista dopravní předpisy.

Kilometr jízdy vás přijde na 5 haléřů

Moderní elektrokolo by mělo být standardně vybaveno kvalitním akumulátorem. Důležitým parametrem je počet watthodin, tedy jak dlouho baterie vydrží, než ji budete muset znovu dobít.
Čím je číslo vyšší, tím dále na kole dojedete. Musíte samozřejmě zvážit, v jakém terénu budete jezdit. Bydlíte-li v rovině, postačí vám slabší, v kopcovitém terénu je lépe zvolit silnější variantu. Platí zde také pravidlo, čím výkonnější motor, tím větší nárok na baterii, takže vždy jde o kompromis.  
Dalším důležitým parametrem je, kolik nabíjecích cyklů baterie vydrží. Některé „odejdou“ po 500, jiné po tisícovce a další až po 1 500 a více nabíjení, hodně také záleží na uživateli, jak se k baterii chová. Když se o svého nového mazlíčka dobře staráte, vrátí vám to delší výdrží a celkovým komfortem jízdy po tisíci najetých  kilometrů. Záleží také na tom, jak často a jak daleko budete jezdit, dále je také nutné brát zřetel na celkovou váhu elektrokola, jako u běžných bicyklů i zde je každé kilo důležité.

elektrokolo Windor
elektrokolo Windor
Autor: Sedna

Je z čeho vybírat, záleží jen na vašich nárocích

S výběrem elektrického kola je to stejné, jako když vybíráte klasický bicykl. Můžete ho pořídit do 15 000 korun, stejně jako zvolit luxusní model, jehož cena přesáhne částku 35 000 korun. Podívejme se podrobněji, co a za kolik peněz dostanete.
Elektrokola do 15 000 Kč: Tato kategorie je určena pro nenáročné zákazníky. Pokud nepatříte mezi „polykače kilometrů“, uspokojí vás, ale nenadchne. Elektrokolo bude těžší, než jste čekali, ale na krátké popojíždění bude určitě stačit.
Elektrokola do 30 000 Kč: V tomto cenovém rozpětí si určitě vyberete. Výrobci nabízejí i elektrická kola skládací, do městského provozu i pro jízdu v lehčím terénu. Mají pevnější a lehké rámy, výkonnější a lehčí akumulátory a unesou i těžšího jezdce.
Elektrokola nad 30 000 Kč: Tady už se pohybujete mezi elektrokoly, se kterými si budete moci troufnout i do náročného terénu, na polní cesty, bláto i kamení. Mají většinou lehký a téměř nezničitelný rám, baterie, zvládne časté nabíjení.                                                                           Za vyšší cenu dostanete také vyšší komfort v podobě elektrokol s propracovaným odpružením kol a sedadla, vyšším dojezdem, větším počtem jízdních režimů a dalšími ,,vychytávkami“.

Více informací naleznete na www.powacycle.cz nebo www.vercajch.cz