Německý auto-moto klub ADAC testoval simulovaný náraz s dvěma typy uchycení - jednou přivázali stromek k nosičům textilními napínacími pásy a podruhé jej připevnili gumovými lany s háky. Náraz testovacího auta o pevnou překážku při rychlosti 50 km/h ukázal, že rozdíl mezi oběma druhy uchycení byl obrovský. Zatímco textilní pásy s kovovými přezkami  stromeček bez problémů udržely na střeše, gumová lana praskla! Strom nekontrolovatelně letěl vpřed, přičemž mohl způsobit fatální zranění účastníkům kolize.

Jak mít jistotu, že ze stromku nebude střela

1. Naložení na střechu: Vánoční stromek umístěte na příčné střešní nosiče tak, aby byla hmotnost stromečku rozložena rovnoměrně na oba. Dejte si také pozor, aby dolní část kmene byla ve směru jízdy. Při opačném uchycení by aerodynamický odpor mohl poškodit větve. Stromeček dejte přibližně do středu nosiče, aby byl při vázání pohodlně dostupný z obou stran auta.
2. Přivázání kmene stromu: Používejte textilní napínací pásy. Ty gumové totiž nedokážou podle výsledků crashtestů při havárii nebo prudké změně směru stromeček udržet.
Snažte se také pásy uchytit přímo kmen stromku. Pokud byste jej chtěli pevně uvázat přes větve, riskujete, že se zlámou nebo že stromek nebude uvázán pevně.
3. Dotažení přezek: Klíčová záležitost při bezpečném vázání stromku je utažení přezek. Pásy pořádně ukotvené o střešní nosiče a kmen stromu musí být napnuté, nesmí být uvolněna žádná jejich část. Při jízdě by se tato volnost mohla projevit a stromek by z auta mohl slétnout.
4. Druhé uchycení kmene: Pokud máte upevněnou hrubší část kmene stromku k střešním nosičem, je na čase
udělat totéž i se zádí symbolu vánočních svátků. Aby byl stromek za jízdy stabilní, musí být totiž přivázán minimálně na dvou místech.
5. A můžete vyrazit: Hotovo! Stačí jen nastartovat a dopravit vánoční stromek bezpečně domů. Aby se tak i stalo, měli byste po několika kilometrech zastavit a ověřit, zda stromeček drží pořád stejně pevně. Pokud ne, převažte znovu uvolněnou část.
6. Menší stromky dejte do kufru
Po sklopení zadních sedadel se dají přepravit stromky s délkou kolem 1,5 metru i v kufru auta s běžnou velikostí. I zde byste však měli být opatrní a stromek uchytit napínacími pásy, aby se při nehodě nemohl posunout a zranit řidiče, případně jiného člena posádky. Nevýhodou tohoto transportu jsou jehličky a kůra, které vám zůstanou po převozu v kufru.