Postup, který by se měl opakovat vždy na jaře, v průběhu sezóny i po jejím skončení, je výměna filtru, výměna oleje, kontrola svíček a paliva. I když je srdcem stroje motor, je potřeba věnovat pozornost i ostatním komponentům. Když jste si nelámali hlavu se zazimováním, máte nejspíš zaschlou trávu a bahno po celé konstrukci stroje. Nejspíš vám taky dřou šroubové spoje. Ty je proto vhodné promazat například vazelínou. Základem úspěšného sečení je nabroušení nože.
1. Výměna filtru
Po očištění stroje můžeme přejít k revizi filtru. Pokud je zanesený, motor nebude mít dostatečný přívod čistého vzduchu, zanáší se a opotřebovává. Kromě toho roste i spotřeba paliva. Výměnu filtru ovlivňuje, jak často sečeme. „Spolehlivým ukazatelem může být vlastní úsudek a selský rozum. Zanesený filtr je třeba vyměnit a nehledíme přitom na to, že jsme ho vyměňovali před půl rokem,“ vysvětluje princip výměny Radovan Bureš ze společnosti Briggs&Stratton. „U nás používáme do sekaček filtry pěnové, papírové či kombinace obou a záleží pak na typu sekačky, jaký do ní zvolíme,” dodává.
2. Výměna oleje
Aby motor dobře šlapal, je potřeba vyměnit dobo doplnit olej. Měrkou zjistíme, kolik ho v nádržce je, a případně doplníme dostatečnou hladinu. Olej je dobré vyměnit alespoň jednou za sezónu, nebo jednou za 25 hodin provozu. Pokud máte zcela novou sekačku, doporučuje se olej vyměnit hned po prvních 5 hodinách provozu a pak již standardním způsobem.
3. Kontrola svíček
Správně fungující zapalovací svíčky jsou další kapitolou pro úspěšný výjezd na trávník. Bez nich motor vůbec nenastartujete, a proto je spotřeba si je dobře prohlédnout a vyčistit kontakty. Pokud jsou hodně zanesené, vyměňte je, nejlépe alespoň jednou za sezónu.
4. Doplňte palivo
Nechali jste v nádrži po sezoně nějaké palivo, nebo jste ho vyjeli? Když jste tam nějaké nechali, můžete mít problémy s vodou, kterou do sebe palivo přes zimu natáhne a znemožní start stroje. Pro příště si pamatujte, že je lepší nádrž zcela zaplnit. Špatné palivo je tedy lepší ze sekačky dostat a nalít nové.