Zkontrolujte jídelníček

Vzpomenete si večer, co jste celý den jedli a pili? Pokud to byly jen dobroty z fastfoodu  a velké hrnky s kávou, je nejvyšší čas zakročit. Vytvořte si jednoduchý jídelníček. Potraviny si rozdělte na pět menších porcí na den a vybírejte méně energeticky náročné, aby váš výdej kalorií byl větší než příjem. Jezte celozrnné pečivo, rostlinné tuky, syrovou zeleninu a ovoce, alespoň 2x týdně rybu a maso raději netučné – kuřecí nebo králičí. Hodně pijte vodu, čaje a fresh džusy.

Jezte důležité vitaminy

Zvykněte si denně sníst 400 až 500 g čerstvé zeleniny nebo ovoce. Vitamin C najdete nejen v citrusech, ale třeba i v kiwi, kysaném zelí, brokolici nebo paprice. E se skrývá v klíčcích, ořeších, semínkách, špenátu, mléce nebo ovesných vločkách, vitaminy skupiny B v luštěninách, rybách nebo masu. Vitamin D v rybím tuku, sardinkách, vejcích a mléku, A v melounech, meruňkách, brokolici nebo kukuřici.

Pijte čaje

Vynikající účinky mají sušené šípky. Díky nim doplníte vitamin C. Kdo je nenasušil, může si je koupit. Celé usušené šípky nasypete do vařící vody v poměru půl hrníčku šípků na 5 hrníčků vody. Pokud chcete čaj silnější a ještě kvalitnější, přidejte více plodů. Vařte je zhruba půl hodiny a pak přelijte čaj do konvice přes velmi jemné sítko. Lahodný je také čaj ze sušených jablek oslazený lžičkou medu nebo z plodů černého bezu, který zmírní nervové napětí a bolesti zad.

Relaxační koupel plná bylinek dokáže s organismem hotové zázraky.
Relaxační koupel plná bylinek dokáže s organismem hotové zázraky.
Autor: shutterstock.cm
Koupejte se zdravě

Není nad to, když se večer můžete naložit do teplé vody ve vaně. Pohoda to může být ještě větší, když si do lázně místo obyčejné pěny přidáte ty správné bylinky. Dokážou s organismem hotové zázraky.  Opět vás nemusí trápit, že bylinková sezona je v nedohlednu a vy jste si loni nic nenasušili. Běžně je koupíte nasáčkované v obchodě. Na osvěžující bylinkovou koupel potřebujete 250 až 500 g sušených bylin. Přelijete je vroucí vodou, necháte 5 až 10 minut louhovat a odvar scedíte do vany. Pro klid na duši dobře poslouží levandule, voňavá pelargonie, mateřídouška nebo kostival a třezalka.

Relaxujte na vzduchu

Udělejte si čas na svoje koníčky, nejlépe pod širým nebem. Zajděte třeba do blízkého parku zkontrolovat, co už začalo kvést. Nebo si vysázejte na balkon květiny do truhlíků. Kdo má zahrádku, má vyhráno. Dny se prodloužily, tak se na ní dá strávit spousta času. Jen pozor, ať tam se tam při sázení nestrhnete. Naordinujte si pravidelné pauzy v zahradním nábytku na sluníčku.